بهترین راه نشان دادن احترام به فرزندانتان چیست؟

تصویر مرتبط

راه های مختلفی وجود دارد تا از طریق آن به کودکان یاد بدهیم که چطور به سایرین احترام بگذارند. والدین عادت دارند همه چیز را به فرزندانشان امر کنند: "همانطور که من می گویم باید رفتار کنی"، "باید به مادرت احترام بگذاری." و .... در واقع، والدین میتوانند دستورات خود را به کودکان تحمیل کنند، اما نمی توانند آنها را به احترام گذاشتن امر کنند. ما می توانیم فرزندانمان را وادار کنیم آنطور که ما می خواهیم رفتار کنند، اما نمی توانیم مجبورشان کنیم که به ما و بقیه مردم احترام بگذارند. احترام را باید به دست آورد.

منبع: http://mohagheghh.mihanblog.com ادامه مطلب ...

احترام به دیگران از دیدگاه قران



قرآن کریم ضمن تکریم و احترام به پیامبران و کتب آسمانى سابق، آنها را تصدیق مى‏کند . حدود بیست آیه قرآن کریم در تصدیق و تایید تورات و انجیل است. اساسا این سنت الهى است که هر پیامبرى، پیامبر پیشین را تایید و هر کتاب آسمانى، کتاب آسمانى سابق را تصدیق مى‏نماید (ناگفته نماند تایید تورات و انجیل از سوى قرآن کریم، به معناى تایید تورات یا انجیل فعلى نیست؛ چون دست تحریف آن دو را در امان نداشته است)

  ادامه مطلب ...

جایگاه اخلاق در آموزش و پرورش

در کارنامه تحصیلی دانش‌آموزان درسی هست که مثل هیچ یک از درس‌های دیگر نیست. درسی که امتحان ندارد و نمره‌گذاری‌اش معمولا توسط مدیر و معاون انجام می‌پذیرد. نمره‌یی که معمولا بالاتر از حد قبولی است ولی در معدل دانش‌آموز تاثیرندارد. درس «انضباط»، هویتی ساده و در حاشیه دارد اما محتوای عظیم و گسترده‌یی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع ردپایی از فرشته مظلوم و مهجور اخلاق در مدرسه است. اخلاق و گزاره‌های آن از جنس محتوای برنامه درسی نیست که تنها به کار دانش‌آموز بیاید. معلمان و اولیا نیز بیشتر و پیش‌تر از بچه‌ها به آن نیازمندند.  ادامه مطلب ...

چگونه احترام دیگران را جلب کنیم؟

 

کتاب احترام متقابل‌!

نویسنده : مرتضی بهمن آزاد
محل نشر : تهران 
تاریخ نشر : ۱۳۷۸/۱۱/۲۴ 
رده دیویی : ۱۷۷.۱
تعداد صفحه : ۱۶ 
نوع اثر : تالیف 
زبان کتاب : فارسی 
نوبت چاپ : ۱ 
تیراژ : ۵۰۰۰ 
شابک : ۹۶۴-۴۳۶-۷۷۰-۷ 
 

احترام گذاشتن در سیره و روایات:

 در احادیث پیرامون چگونگی احترام نهادن پیامبر اکرم (صلی الله علیه) به مردم و مظاهر آن نکات جالبی بیان شده است که به طور خلاصه می توان گفت : آن حضرت به هیچ کس با انگشت خود اشاره نمی کرد بلکه با تمام دست اشاره فرمود : هر گاه کسی در کنارش نشسته بود و با ایشان سخن می گفت تنها چهره اش را به سوی او برنمی گرداند بلکه با تمام بدن به او رو رو می کرد . وقتی با کسی دست می داد تا طرف مقابل دست خود را نمی کشید آن حضرت اقدام به این کار نمی کرد هر گاه یکی از اصحابش برآن حضرت وارد می شد به احترام او بر می خاست و ردای خود را برایش پهن می کرد و برای کسی که به حضور ایشان می رسید جامه اش را می گستراند تا بر آن بنشیند و متکای خود را به او می داد . نگاههای خود را میان مردم به تساوی تقسیم می کرد هر گاه سواره بود اجاره نمی داد کسی پیاده همراهش برود و او را در کنار خود بر مرکب سوار می کرد . درحدیث آمده است که مردی وارد مسجد شد و پیامبر در آنجا تنها نشسته بود با ورود او پیامبر برایش جا باز کرد . مرد  گفت ای رسول خدا  ! جا باز است پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند : یکی از حقوق مسلمان بر مسلمان این است که چون دید قصد نشستن نزد او را دارد برایش جا باز کند .

ادامه مطلب ...

چگونه احترام دیگران را جلب کنیم؟

 همه ی انسانها شایسته احترام هستند، اما متاسفانه حقیقت این است که برخی از افراد قادر به کسب این احترام نیستند. البته راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که احترامی را که سزاوار آن هستید به دست آورید. مهمترین عوامل در این زمینه احترام گذاشتن به دیگران، احترام گذاشتن به خودتان، داشتن اعتماد به نفس، نترسیدن از تصمیم گیری، و خوب لباس پوشیدن است. این عوامل به شما کمک می کند تا احترامی را که شایسته شماست کسب کنید.
 
ادامه مطلب ...